A autora veu falar sobre Sol de Inverno ao alumnado da Quenda de Tarde e anticipou algúns datos sobre a súa próxima novela.
“Tezo historias permanentemente, non hai ningún momento en que pare. Escribes 24 horas ao día non porque escribas, senón porque lle estás dando voltas”. Cando comezou a escribir Sol de Inverno, a historia xa a tiña rematada na súa cabeza, xa a fora ganduxando mentres preparaba as oposicións. Logo só faltaba contala, e para a autora é tan importante o que quere contar como a maneira de facelo. A novela naceu das historias que lle contaba seu padriño cando era pequena. Estivo emigrado en Cuba desde 1905 ata 1949 e todas as tardes recreaba para Rosa e un tío esa Cuba e esa idade perdida da xuventude. El, sendo practicamente analfabeto, era un gran contador de historias, sabía como captar a atención e mantela ata o final do relato. Así que, para a autora, cando tiña 6 ou 7 anos, A Habana era máis real que A Coruña e coñecía os seus costumes, as comidas, bebidas, festas. . .
Para ela, non hai nada que faga especial a unha persoa que se dedique a calquera arte, quizás a capacidade de observación. Como anécdota contou a xénese de Resistencia: nunha visita con outros colegas ao cárcere de Peniche, ao ver as cartas inmediatamente pensou que alí había unha historia. Logo veu o traballo de documentación, as charlas con Álvaro Cunhal... Contou como lle axudara este político portugués quen, despois dunha primeira charla telefónica, adoitaba chamala para preguntarlle como ía a historia. Algo semellante lle aconteceu cando nunha visita á Sociedade de Beneficiencia da Habana xunto con outros escritores entres os que estaban Agustín Fernández Paz, Antón Riveiro Coelho, Marilar Alexandre e outros , buscando nos arquivos para ver se aparecía o nome do seu avó, antes de que a secretaria dese con el, Rosa viu unha foto súa e a emoción foi tan grande que non puido evitar botarse a chorar. Agustín Fernández Paz veu nese momento o final dun relato.
Con respecto á súa próxima novela, Rosa Aneiros anticipou que se trataba dunha historia para un público xuvenil, de diversión absoluta, onde a idea que se transmite non vai ser que o maior éxito na vida consiste en facer “pinos” coa moto, pegarse de hostias na disco e enumerar interminables marcas de roupa cara. Hai outras cousas, outros valores que coñeceremos coa viaxe do protagonista.
Ningún comentario:
Publicar un comentario